Ofte stillede spørgsmål
Vi har samlet de mest populære, og oftest stillede spørgsmål fra vores kunder.
Skal vi søge visum? Behøver vi vaccinationer? Er der en servicetelefon vi kan ringe til under rejsen? Hvad gør vi hvis rejsen bliver aflyst?
Vi har selvfølgelig også samlet en række spørgsmål der relaterer sig til Covid-19 situationen.
Find svarene herunder - og hvis det ikke er tilfældet, så er I selvfølgelig altid velkomne til at både ringe og skrive til os!
Klik på spørgsmålet og læs svaret
Nogle lande kræver at der søges visum. For rejser til Thailand vil man som dansk statsborger med dansk pas, automatisk få 30 dages turistvisum ved indrejse i landet, hvorfor der ikke skal søges visum hjemmefra. Er man bosiddende i Danmark, men ikke er dansk statsborger med dansk pas, skal man undersøge visumreglerne på Udenrigsministeriets hjemmeside.
Vi bruger alle flyselskaber. Vi leder efter de bedste og billigste flybilletter til jer blandt mange forskellige selskaber. Vi har selv fløjet med de fleste af selskaberne.
Pakkerejsen som I bestiller hos os, er dækket af Rejsegarantifonden. En pakkerejse skal bestå af minimum 2 rejseydelser (f.eks. fly, indkvartering, transport og evt. turistmæssige ydelser såsom
udflugter). Alle dele af en pakkerejse er dækket af pakkerejseloven, hvorfor vi også som udgangspunkt inkluderer alle rejseydelser i vores tilbud.
Unique Travel tilbyder fuld valgfrihed ifm. fly. Det betyder, at I selv bestemmer om I ønsker en pakkerejse inkl. fly, eller om I ønsker en pakkerejse uden fly. Dvs. hvor I selv booker jeres flybilletter. I dette tilfælde vil jeres fly ikke være dækket af pakkerejseloven.
Find en guide til den lokale valuta i jeres tilsendte dokument med guide og gode råd til destinationen. Vi anbefaler dog altid at I medbringer Visa kort eller MasterCard, gerne begge slags.
Brug denne hjemmeside, til at guide jer til hvilke vacciner i bør have, når I skal ud at rejse. Vi anbefaler desuden at I kontakter egen læge, for råd og information om de forskellige vacciner.
Normalt er det 20kg pr. person, men undersøg det på det enkelte flyselskabs hjemmeside.
I alle lufthavnene vil der i ankomsthallen være små boder/butikker der sælger billige SIM-kort med internet og tale. De installerer det hele på telefonen for jer, og på denne måde er I sikret godt internet på hele rejsen. Vær opmærksom på at jeres kontakter kan være gemt på jeres danske SIM-kort. Fordelsvis kan I gøre brug af Messenger på Facebook.
I skal kontakte Unique Travel enten per telefon (59 49 86 30) eller e-mail (
Undersøg de officielle check-in tider på lufthavn og flyselskabers hjemmesider. Som grundregel hedder det, at man skal ankomme 2 timer før afrejse på kortere rejser, og 3 timer på længere rejser. Men tag altid afsted i god tid, da der kan være ventetid ved check-in og security. Vi anbefaler at I benytter jer af online check-in, da dette også kan spare jer noget tid i lufthavnen.
Jeres bagage bliver flyttet mellem flyene automatisk, når det er samme flyselskab I flyver med. En del selskaber samarbejder dog, men spørg om dette ved check-in i lufthavnen.
Det er i de fleste lufthavne muligt at booke bagageservicemod betaling, der sørger for at få transporteret jer selv, og jeres bagage hurtigt til næste fly. Kontakt os senest 3 uger før afrejse, hvis denne service ernoget I ønsker, så booker vi det til jer.
Jeres vouchers fungerer som billet og bevis for diverse transfers, overnatninger og udflugter. Hver voucher indeholder informationer om hvilken service denne er gældende for. I får tilsendt jeres vouchers ca. 3 uger før afrejse. Det er vigtigt at I hurtigst muligt sammenholder og tjekker jeres vouchers, i forhold til aftalte rejseplan med UniqueTravel. Ved uoverensstemmelser og fejl, kontakt UniqueTravel, så vi kan nå at få det tilrettet.
I kan finde vejledning til hvor meget I skal give i drikkepenge og hvornår, i jeres tilsendte dokument med gode råd til destinationen.
På jeres udflugtsbeskrivelse vil der oftest stå hvorvidt I kan medbringe jeres bagage eller ej. Hvis jeres bagage ikke kan medbringes på udflugten, så spørg i receptionen på hotellet om I kan lade jeres bagage stå. Det er i de fleste tilfælde muligt.
Det første I skal gøre er at opsøge en lokal læge, eller få hjælp på hotellet. Kontakt herefter jeres rejseforsikring, for videre hjælp og vejledning, og også Unique Travel, så vi kan give agenten besked.
Kan I ikke finde den bil, I skal med, skal I kontakte vores agent i det pågældende land. Servicetelefonnummer fremgår tydeligt af alle jeres vouchere. Dette gælder alle transfers, til/fra lufthavn, hotel og udflugter. Bemærk transferen skal være inkluderet, før det vil fremgå af jeres vouchers.
Under rejsen skal I kontakte vores agent i det pågældende land. Servicetelefonnummer fremgår tydeligt af alle jeres vouchere. De spørgsmål der skulle opstå under rejsen, er oftest lettere for dem at håndtere, da de er i landet og nemt kan tage aktion.
Ring altid først til den lokale agent på det nummer, der fremgår på jeres vouchers. De har nemmere ved at hjælpe jer fordi: De er til stede på vores destinationer. Der ikke skal tages hensyn til tidsforskellen mellem destinationen og Danmark. Prøv altid at ringe til den lokale agent først. Hvis ikke I kan komme i kontakt med agenten, er I selvfølgelig altid velkommen til at ringe til Unique Travel. Har I ikke mulighed for at ringe, så skriv til
Det ikke er muligt at komme i kontakt med de lokale agenter. Nødtelefonen har åbent 24/7, men forsøg altid at få fat i agenten først, da det oftest vil være direkte hjælp.
Få fat i det hotel I har boet på, og spørg dem om de har fået indleveret jeres ejendele. Vi hjælper gerne med at formidle telefonnummer og adresse til hotellet.
Du ringer til os på 59498630 eller sender en mail på